Tvoje grlo je tvoja moč.

Button
Za boljšo uporabniško izkušnjo na spletni strani Septabene uporabite brskalnik Google Chrome, Safari ali Mozilla Firefox ipd.

Preizkus asertivne komunikacije

Kakšen tip sogovornika ste? Preverite!

1. Izgubili ste potrdilo čistilnice, kamor ste odnesli svoj zimski plašč in moževo jakno. V čistilnici pojasnite težave in se opravičite. Uslužbenka ni navdušena. Vseeno zavrti obešalnik in odgovori, da vaših oblačil ne najde. Kako reagirate?

A) Napaka je moja. Vseeno vas prosim, da ponovno pogledate. Lahko vam pomagam.

B) Res ne razumem, kako je možno, da ne najdete enega plašča in jakne. Saj nisem edina stranka, ki se ji je to zgodilo.

C) Res mi je žal. Ponovno se opravičujem. Kaj pa, če jaz pogledam?


2. Šef vas je poklical v svojo pisarno. Ko vstopite, vas niti ne pozdravi in grobo reče: »Petra, kaj je to? Zmenila sva se, da boš pripravila čisto novo prezentacijo za našo stranko! To ni podobno ničemur!« Kako se odzovete?

A) Čisto sem presenečena. Verjetno sva se narobe razumela. Vas pa prosim, da mi to poveste brez obtoževanja.

B) Ko sem vas vprašala, kaj točno naj naredim, ste sami rekli, naj dodam le zadnje reference in popravim opis storitve.

C) Prosim, oprostite. Res sem se poskušala potruditi. Bom popravila.


3. Vstopite v trgovino z otroškimi oblačili. Sinu želite kupiti nove hlače in majico. Prodajalka se sploh ne da motiti in se še naprej pogovarja po telefonu. Razberete, da gre za pogovor zasebne narave. Želeli bi pomoč, a vseeno hlače in majico izberete sami. Ko želite plačati, s težavo prekine pogovor. Kako komentirate njeno vedenje?

A) Pričakovala sem, da mi boste pomagali. Zelo sem razočarana glede vašega odnosa.

B) Naj vam povem, da ste mi bili res v veliko pomoč. Upam, da bo tako tudi v prihodnje.

C) Ne rečete nič, plačate in odidete.


4. Ste v potovalni agenciji, kjer se z zaposleno pogovarjate o počitnicah na morju. Vstopi stranka in prosi, ali lahko postavi kratko vprašanje. Pritrdite, potem pa se pogovor nikakor ne neha. Kako odreagirate?

A) Oprostite, da vas prekinjam. Tudi sama bi rada čim prej opravila. Prosim, da počakate.

B) A niste rekli, da imate samo eno kratko vprašanje? Vse skupaj traja predolgo.

C) Veste kaj, gospa, imam še opravek na pošti. Se vrnem kasneje.


5. V službo ste prišli z novimi čevlji, ki imajo nekoliko višjo peto. Na hodniku vas sreča kolegica in reče: »Ja, Petra, kakšna pa si danes?« Glede na ton glasu to ni ravno kompliment. Kako odgovorite?

A) Tvoje vprašanje bom vzela kot kompliment. Sama sem si namreč zelo všeč.

B) Nisem vedela, da so pete prepovedane.

C) Joj, ali misliš, da imam previsoke pete?


6. Stojite v vrsti za nakup vstopnic za kino. Pride skupina najstnikov in se krohotajoč vrine. Kaj rečete?

A) Jaz in vsi ostali stojimo v vrsti. Prosim vas, da se tudi vi postavite v vrsto.

B) Ljubčki moji, vrsta je tam zadaj.

C) S hčerko se bojiva, da bova zamudili začetek risanke. Vi si boste zagotovo ogledali kaj drugega. Prosim vas, postavite se v vrsto.


7. Moža ste zvečer prosili, da se ustavi na pošti in dvigne pošiljko, ki je prispela za vas. Danes dopoldne ste mu poslali tudi sporočilo. Domov se vrne brez pošiljke. Kako se odzovete?

A) Se zgodi. Prosim te, če greš lahko po pošiljko, ko pojemo.

B) Ne misliš na nič drugega kot samo nase.

C) Dobro, nič hudega. Bom šla sama kasneje ali jutri.


8. Soseda vas ustavi na hodniku in vpraša, ali se boste udeležili sestanka hišnega sveta. Ko pritrdite, nadaljuje: »Petra, vem, da ste vi dobra soseda in se znate prav odločiti. Zato jaz in še nekaj drugih lastnikov, tudi dr. Kovač, računamo na vašo podporo glede nove fasade. Saj veste, da bomo glasovali in nujno potrebujemo še en glas, kajne?« Kako odgovorite?

A) Seveda vem. Hvala za kompliment. Najprej se bom kot vsi ostali seznanila z dejstvi, potem pa se bom odločila.

B) Ko sem vas jaz prosila za soglasje za montažo klime, se zagotovo spomnite, kaj ste rekli.

C) Ja, saj jaz bi. Ampak moj mož ni preveč za to. Lastnik je pa moj mož.

REZULTATI

1. Vsaj pet odgovorov pod črko A: Dobro poznate asertivno komunikacijo.

Čestitamo! Veste in znate! Če ste vsaj v petih situacijah izbrali pravilni odgovor, dobro poznate razliko med asertivno, agresivno in pasivno komunikacijo. Veste, da je v neprijetnih situacijah najuspešnejše, če se odzovete odločno, a prijazno. Zavedate se, da je to pogosto edini način, da preprečite konflikt, rešite problem in ohranite dobre odnose.

2. Vsaj trije odgovori pod črko A: Ste na dobri poti, da hitro razvijete veščine asertivne komunikacije.

Zelo dobro. Vseeno vas občasno še zanese in se v določenih situacijah odzovete agresivno ali pa pasivno. To je povsem razumljivo. Asertivna komunikacija je način pogovora, ki ga je treba ozavestiti in se ga naučiti. Bodite vztrajni in kmalu boste lahko opazili pozitivne učinke pravilnega pogovora v neprijetnih situacijah.

3. Manj kot trije odgovori pod črko A: Asertivno komunikacijo šele spoznavate.

Z asertivno komunikacijo ste se morda šele srečali. Če ste zanjo že slišali, ji verjetno niste pripisovali posebnega pomena. Vabimo vas, da si ponovno preberete prispevke na naši spletni strani in poiščete literaturo, ki podrobneje predstavlja asertivno komunikacijo.

Preberite več o težavah z grlom.

Vsi članki

Izdelki so na voljo v naslednjih spletnih lekarnah

Septabene evkalipt

{{akcija}}

Septabene limona in bezeg

{{akcija}}

Septabene limona in med

{{akcija}}

Pršilo Septabene

{{akcija}}